Facebook Twitter Instagram YouTube flickr 

Seu electronica

L’Institut d’Estudis Ilerdencs projecta el festival Musiquem Lleida cap al territori amb els concerts de cloenda a Solsona i Agramunt

A més de ser un dels escenaris del certamen, la Diputació de Lleida ha impulsat, a través de l’IEI, els dos concerts d’aquest cap de setmana i els dos que van tenir lloc el cap de setmana passat a Camarasa i Els Omellons

La vicepresidenta de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, Estefania Rufach, ha assistit aquest dissabte al concert que, emmarcat dins el Musiquem Lleida, s’ha celebrat a la Catedral de Solsona. Rufach també assistirà demà diumenge a les 19.00 hores al mateix concert, en aquesta ocasió a l’església parroquial d’Agramunt.

Aquests dos concerts corresponen a una iniciativa de la Diputació de Lleida que, a través de l’Institut d’Estudis Ilerdencs, permet que el Musiquem Lleida es projecti cap al territori. Així, en l’edició d’enguany del festival, i a més dels concerts celebrats al Pati de l’IEI, el passat dissabte es va poder veure a Camarasa l’actuació del Quintet Quatre + 1, mentre que Els Omellons va ser l’escenari del concert del Duo Montserrat Seró-Carles Herraiz.

En el cas dels concerts d’avui i demà a Solsona i Agramunt, els espectadors poden gaudir de la mateixa actuació que es va oferir el diumenge passat a l’Auditori Enric Granados de Lleida, amb Robert Faltus, director de la Coral Shalom, al capdavant de l’Orquestra del festival, i amb Marga Cloquell (soprano) i Enric Prió (piano) com a solistes, un concert que va servir com a cloenda del Musiquem. El programa ha inclòs ‘Adagio per a cordes’, de Samuel Barber, ‘Papallona’, del mateix Robert Faltus, i l’estrena europea de l’obra ‘Isaïes’, del compositor nord-americà Stephen Anderson. Aquesta darrera peça és un oratori de set moviments, escrit per a cor, solista, orquestra de corda i piano. L’obra va ser estrenada al novembre del 2013 a la Universitat de Nova Carolina. Inspirada en textos bíblics del profeta Isaïes, parla en un llenguatge modern, contemporani i alhora perfectament comprensible. L’obra està influenciada pel jazz, ja que Anderson és un dels referents en aquest estil de música.